Heist-op-den-Berg: 015 230 225
Lier: 03 480 46 40
nl EN

Klantendienst

Algemeen

Kan ik op uw website bestellen en de goederen in de winkel komen afhalen?
Ja, dit is mogelijk.

Ik heb een bestelling geplaatst en zou graag nog een wijziging aanbrengen, is dit nog mogelijk?
Dat zul je net zien. Heb je zojuist de bestelling afgerond, ben je iets vergeten of blijk je het product eigenlijk niet nodig te hebben. Geen probleem! Neem direct contact op met onze klantenservice.
Zolang de bestelling ons magazijn nog niet verlaten heeft, kunnen wij deze direct voor je wijzigen of annuleren.
Is het pakketje reeds onderweg dan kan je het pakket actief weigeren. Je geeft dan aan de postbode door dat je het pakket niet wilt hebben.
Nadat wij het pakket terug hebben ontvangen nemen wij contact met je op om tot een oplossing te komen. 

Heeft u ook een gewone winkel?
Ja, onze winkel in Heist-op-den Berg heeft een 1 000 m² grote showroom en een eigen hersteldienst. U kan onze contactgegevens HIER vinden.

Ik heb een technische vraag betreffende één van uw producten...
U kan gebruik maken van onze live chat indien één van onze medewerkers online is.
Wij krijgen elke dag een grote hoeveelheid mails met technische vragen, wij antwoorden hier met plezier op. Om deze service echter te kunnen blijven aanbieden vragen wij u uw vragen te beperken tot deze waar u nergens anders een antwoord op vindt. U kan in eerste instantie de productbeschrijvingen op onze website raadplegen. Als u de websites van de fabrikanten bezoekt vindt u nog een hoop bijkomende info. Indien uw vraag technisch is of een uitgebreid antwoord vraagt, aarzel dan niet om telefonisch contact met ons op te nemen op +32(0)15/230 225

Foto's op de website zijn indicatief en niet bindend.

Retour

U heeft de mogelijkheid om gedurende 14 werkdagen vanaf de ontvangstdatum uw aankoop in zijn oorspronkelijke verpakking terug te sturen. U kan de goederen inruilen of een terugbetaling vragen. Het kan zijn dat u een artikel wilt ruilen. Bijvoorbeeld als de maat niet goed is of als het product niet is wat u ervan verwachtte (mits ongebruikt!). De klant dient eerst contact op te nemen met Bike Center via e-mail klantenservice@bikecenter.be. Gelieve ook de bestelreferentie te vermelden voor een vlotte communicatie. Bike Center zal na de aanvraag een retournummer toekennen dat dient vermeld te worden op elk pakket en elke correspondentie.

U kan het retourformulier hier downloaden.

Ik heb het verkeerde artikel besteld:
Stuur het artikel gefrankeerd binnen 14 werkdagen in de originele verpakking terug. 
Het te ruilen artikel moet in perfecte staat zijn (onbeschadigde verpakking).
Eens gemonteerde onderdelen kunnen niet geretourneerd worden.
Ongefrankeerde pakketten worden geweigerd.
Wij vragen u artikelen in hun originele verpakking en in volkomen nieuwe staat terug te sturen. Artikelen die niet als nieuw kunnen verkocht worden, kunnen niet ingeruild of terugbetaald worden.

Indien de producten voldoen aan de retourvoorwaarden zullen wij u het volledige orderbedrag (inclusief kosten) terugbetalen. 
Let op, wij zullen u enkel de betaalde prijs en de verzendingskosten om de producten aan u te bezorgen, terugbetalen. De verzendingskosten om de producten terug te sturen, zijn steeds voor uw rekening.

Jullie hebben het verkeerde artikel opgestuurd:
Stuur het artikel gefrankeerd binnen 8 werkdagen in de originele verpakking terug.
Wij zullen kostenloos en zo spoedig mogelijk het juiste artikel naar u opsturen.
Behalve dat wij het juiste artikel kostenloos nasturen zullen wij in dit geval ook de door u gemaakte verzendkosten tot een maximum van 7,00 euro vergoeden.
Ongefrankeerde pakketten worden geweigerd.
Wij vragen u artikelen in hun originele verpakking en in volkomen nieuwe staat terug te sturen. Artikelen die niet als nieuw kunnen verkocht worden, kunnen niet ingeruild of terugbetaald worden.


RETOURZENDINGEN ZIJN NIET MOGELIJK VOOR PRODUCTEN DIE OP MAAT GEPRODUCEERD WERDEN
Voorbeelden zijn hier:
Nummerplaat
Toestellen met een verzegeling die online geregistreerd worden 

Transport

Hoeveel betaal ik voor het transport?

U hebt bij het afrekenscherm de mogelijkheid om te kiezen tussen:

  1. Verzending via bPost, of transportfirma
  2. Afhalen in een bPost afhaalpunt of bPost pakketautomaat (enkel België)
  3. Afhaling in de winkel (enkel België en Nederland)
  4. Levering fiets (enkel België)

1. Levering via bpost of transportfirma

Een levering met pakketnummer via bPost of transportfirma in België en Nederland kost:

  • 0 tot 49,99 euro → 3,95 euro
  • Vanaf 50,00 euro → portvrij
Een levering met pakketnummer via bPost of transportfirma in Verenigd Konkinkrijk, Frankrijk, Duitsland of Luxemburg kost:
  • 0 tot 49,99 euro → 9,95 euro
  • Vanaf 50,00 euro → portvrij

bPost zorgt in onderstaand geval voor de levering van de pakketten

  • Maximumafmetingen: lengte 150 cm (Opgelet: de lengte + 2 x de hoogte + 2 x de breedte mogen niet groter zijn dan 300 cm)
  • Maximum gewicht: 30 kg
Een transportfirma zorgt voor de levering van de pakketten indien aan bovenstaande voorwaarden niet wordt voldaan. 
 

2. Afhaling in de winkel te Heist-op-den-Berg

  •  Gratis

3. Levering fietsen in België 

Fietsen kunnen rijklaar in België geleverd worden voor € 24.95
Geen transportfirma die de fiets gewoon aan je deur afzet maar een eigen medewerker van Bike Center komt jouw fiets aan huis leveren.
Onze medewerker zet het zadel goed, geeft nog bijhorende informatie en u kan met eventuele vragen bij hem terecht.
Indien u accessoires hebt meebesteld, zijn deze gemonteerd.

In Nederland is de service op dit moment nog niet beschikbaar 


LEVERING BELGIE pakketten

 Bij verzending via de transportfirma hebt u de keuze tussen:
  • Levering bpack@home: uw pakket wordt aan huis bezorgd
  • Levering bpack@bpost: Levering van het pakket WAAR u dat wilt, in één van de 1 100 postkantoren of PostPunten (enkel België)
  • Levering bpack 24/7: Levering van het pakket WANNEER u dat wilt, in een pakketautomaat die altijd, 24/24 en 7/7, open is (enkel België)
  • Levering transportfirma: uw pakket wordt aan huis bezorgd (tot aan de eerste drempel)

LEVERING BELGIE fitnesstoestellen

3 mogelijkheden:

  • Gratis levering en montage: Bike Center zorgt voor het transport en monteert het fitnesstoestel op zijn plaats.
  • Levering aan deur zonder montage: het fitnesstoestel wordt aan huis bezorgd tot aan de eerste drempel door GLS of Bike Center (exclusief montage)
  • Afhaling in onze winkel zonder montage:

LEVERING NEDERLAND, FRANKRIJK, DUITSLAND EN LUXEMBURG pakketten

  • Levering via bPost of via transportfirma: uw pakket wordt aan huis bezorgd

LEVERING NEDERLAND fitnesstoestellen

  • Levering (exclusief montage): het fitnesstoestel wordt aan huis bezorgd tot aan de eerste drempel door transportfirma
  • Levering met montage is in Nederland NIET mogelijk ! 

Kan ik een uur kiezen voor de levering?
Dit is niet mogelijk omdat de leveringsplanning volledig in handen is van de transportfirma.

Ik heb een bestelling bij jullie lopen en heb nog niets gekregen...
Met een levering is de algemeen vastgestelde termijn 2 à 3 werkdagen. Indien u uw bestelling niet binnen deze termijnen gekregen heeft, zou het kunnen dat de transportfirma u een bericht heeft achtergelaten indien niemand aanwezig was. U zal dan een nieuwe afspraak moeten vastleggen. Indien dit niet het geval is, gelieve ons dan te contacteren (klantenservice@bikecenter.be) zodat wij uw zending kunnen traceren. Gelieve de bestelreferentie te vermelden voor een vlotte communicatie

Levert u tijdens het weekend?
Nee, onze transportfirma levert niet tijdens het weekend. Alle bestellingen die tijdens het weekend worden geplaatst, worden de eerstkomende werkdag verstuurd.

Levertermijn?
Bike Center streeft ernaar om bestellingen die voor 16.00 uur op een werkdag zijn geplaatst dezelfde werkdag te verzenden.  

Niet thuis?
Levering via bPost (België & Nederland, Frankrijk, Duitsland & Luxemburg):

  • Een pakket wordt één maal ter levering aangeboden.
    Indien het pakket niet geleverd kan worden bij die aanbieding wordt een bericht achtergelaten op het door de afzender vermelde adres. Het pakket wordt vervolgens gedurende 15 dagen ter beschikking gehouden op het adres dat op het bericht vermeld staat. 

Levering via transportfirma (België & Nederland, Frankrijk, Duitsland & Luxemburg)

  • Transportfirma biedt tot tweemaal toe de zending gratis aan.
  • Indien u de eerste keer niet thuis bent laat de chauffeur een bericht achter. U kan de transportfirma contacteren indien u de volgende dag niet thuis bent.
  • Indien u de 2de maal niet thuis bent zullen er extra kosten worden aangerekend


Betaling

Welke betalingsmogelijkheden bieden jullie aan?

1. Bij bestellingen via de Website kan op de volgende manieren worden betaald:

  • Kredietkaart (VISA, MasterCard, Maestro, American Express)
  • Bancontact / Mister Cash
  • Afterpay
  • Ideal
  • PayPal
  • Belfius Direct Net
  • KBC/CBC Online
  • ING Home Pay
  • Overschrijving
  • Cadeaubon (alleen cadeaubonnen die online zijn toegekend)

2. Bij Bestellingen via de Winkel (showroom) kan op de volgende manieren worden betaald:

  • Bancontact / Mister Cash
  • Contant
  • EcoPass & EcoCheque
  • Kredietkaart (VISA, Mastercard, Maestro, American Express)
  • Santander (Lening op afbetaling)
  • Cadeaubon (Online aangekocht of in de Winkel aangekocht)
  • Overschrijving

Indien de bank of kredietinstelling weigert de betaling toe te laten, dan mag Bike Center de verkoop als onbestaande beschouwen.
Wij verzenden het product pas wanneer de betaling op onze rekening staat.


Is jullie betaalsysteem betrouwbaar?
Bike Center verzekert de volledige vertrouwelijkheid van uw inlichtingen in verband met uw bank, die beveiligd zijn door het SSL protocol, dat op het ogenblik van uw betaling met bankkaart automatisch de geldigheid van de toegangsrechten controleert en alle uitwisselingen van inlichtingen scrambelt om er de vertrouwelijkheid van te waarborgen. Bike Center heeft haar betaalsysteem toevertrouwd aan een bedrijf, dat gespecialiseerd is in beveiligde betalingen op internet: Ogone e-commerce. De uitwisseling van gevoelige inlichtingen - zoals het nummer van de kredietkaart - gebeurt tussen de klant en de site van Ogone e-commerce; Bike Center kent deze inlichtingen niet. Op het ogenblik van het coderen van het nummer van uw kredietkaart bevindt u zich inderdaad niet meer op onze servers, maar wel op de beveiligde servers van Ogone e-commerce.

De drie derden structuur van het mechanisme van Ogone e-commerce laat toe de vertrouwelijkheid van de gegevens in verband met de betaling (met name van de nummers van de kredietkaart) te verzekeren. De handelaar of de toepassingen van de site van de handelaar krijgen aldus op geen enkel ogenblik kennis van het nummer van de kredietkaart van de koper. Elke mededeling tussen de browser van de klant en Ogone e-commerce gebeurt met toepassing van de scramblingstechnieken SSL 128 bits. Voor de klant is het niet mogelijk een browser te gebruiken, die deze scramblingstechnieken niet zou dragen. De site van Ogone e-commerce beschikt over een door Verisign uitgereikt getuigschrift. Ogone e-commerce is beveiligd door verschillende firewall systemen en omzettingen van het protocol om de toegang tot de data en de betalingsprocessoren door ongewenste bezoekers onmogelijk te maken.

Garantie

Genieten jullie producten ook de fabrieksgarantie?
Al onze artikelen zijn gegarandeerd tegen fabricagefouten. De duur van deze garantie is afhankelijk van het product, maar bedraagt gewoonlijk 2 jaar. Wij wijzen erop dat sommige onderdelen, zoals kettingen, trapassen, cassettes of balhoofdstellen gezien hun functie niet van dezelfde garantie kunnen genieten, daar vroegtijdige slijtage niet losgekoppeld kan worden van al dan niet intensief gebruik, omstandigheden waarin gereden wordt, onderhoud, compatibiliteit met andere onderdelen, verzorgde montage, e.d. Zulke onderdelen zijn gewoonlijk 3 maanden gegarandeerd, een periode die ons lang genoeg lijkt om eventuele fabricagefouten te ontdekken.

Indien u van oordeel bent dat een onderdeel een fabricagefout of vroegtijdige slijtage vertoont, gelieve ons dan via mail te contacteren (klantenservice@bikecenter.be). Hier zal u verdere instructies krijgen voor het afhandelen van de garantie. Garanties dienen altijd vergezeld te worden van het aankoopbewijs. Zonder dit aankoopbewijs kunnen wij geen garantieprocedure opstarten.

De beslissing of een artikel al dan niet onder garantie valt, ligt steeds bij de fabricant of de leverancier van dit artikel. Het artikel wordt dus door ons naar de fabricant of leverancier gestuurd, deze zal bepalen of de garantie geaccepteerd wordt en ons ook meedelen waarom die beslissing genomen is. Wij kunnen in geen geval verantwoordelijk gesteld worden voor deze beslissing.

De verzendingskosten en de verantwoordelijkheid voor het transport van uw adres naar het onze worden door u gedragen. Indien de garantie erkend wordt, worden de verzendingskosten om het vervangen of hersteld artikel terug naar u te sturen door ons gedragen, bij het niet erkennen van een garantie zijn deze kosten voor uw rekening.

Trustpilot

Om het niveau van onze service te meten horen wij graag hoe tevreden u bent over de door ons geleverde service.
Hiervoor werken wij sinds november 2014 samen met de onafhankelijke beoordelingssite van Trustpilot.

Waarom een beoordeling ?

  • U geeft ons de mogelijkheid om ons te verbeteren waar mogelijk nog verbeterpunten zijn
  • U helpt andere klanten met het maken van de juiste keuze

Lees onze beoordelingen op Trustpilot

 Alle beoordelingen, zowel positieve als negatieve worden integraal en onafhankelijk geplaatst en zijn direct zichtbaar.

Framemaat Berekenen

Hoe bepaal ik de juiste framemaat ?

Volwassen fietsen:

De framemaat is de hoogte van de fiets. De framemaat van een fiets is de afstand van het hart van de trapas tot aan het boveneinde van de framebuis waar het zadel in bevestigd is.
Framematen worden soms in centimeters aangegeven en soms ook in inches, een engelse maateenheid die gelijk is aan ongeveer 2,54 centimeter. 

Om de passende framemaat van uw fiets te berekenen kunt u het volgende doen:

  • Meet, met uw benen ongeveer 20 cm uit elkaar, de afstand van de grond tot kruishoogte en vermeningvuldig deze lengte met 0,65 voor een all-round en tour-fiets of vermenigvuldig deze lengte met 0.66 voor een sportieve fiets.
    De uitkomst is de juiste framemaat. Het kleine verschil dat overblijft kan afgestemd worden met het verstellen van de hoogte van het zadel.
  • Als de uitkomst tussen twee maten in ligt, gebruikt u de kleinste maat voor sportieve fietsen en de grootste voor toerfietsen.
  • Bij fietsen met een geveerde zadelpen trekt u 4 cm van de ideale framemaat af.

 

Kinderfietsen: